Jan 6, 2009

^^ EDiSi CiNTa LuKa ~~


:: Antara cinta yang telah berlalu dengan cinta yang sedang menanti kita sentiasa cenderung untuk mengabaikan cinta yang berada jelas di mata dan sering mengharap dan menoleh kepada cinta yang telah berlalu jauh meninggalkan kita.

MyEm0.Com

:: Kadang-kadang bila kita sudah memiliki sebuah cinta kita terlupa yang cinta itu masih perlu sentiasa dipupuk dan dibajai dengan kasih sayang. Kita terlalu yakin kita akan memiliki cinta itu sampai bila-bila pun. Apabila segalanya berakhir barulah kita akan menyedari kesilapan yang kita telah lakukan. Dan malangnya kesedaran itu sentiasa datang terlambat.

:: Bila seseorang jatuh cinta ketika dia baru kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti ubat khayal yang bertindak sementara sahaja dan kemudian akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu…kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.

:: Bila cinta putus ditengah jalan usahlah bermuram durja menyakiti diri sendiri. Bangkitlah dan mulakan cinta baru. Kerana setiap cinta yang hilang pasti akan ada pengganti. Usah mengharap pada yang tak pasti, usah merayu pada yang tak sudi. Cinta pertama tidak semestinya yang terbaik. Setiap cinta mempunyai keunikan dan kehangatan yang tersendiri. Janganlah terus terikat kepada cinta yang sudah pergi.

MyEm0.Com

:: Jika bercinta janganlah kita menjadi hamba cinta. Seperti mana kita tidak mahu menjadi hamba duit kita juga tidak mahu mejadi hamba kepada cinta. Kuasai cinta. Jadilah tuan kepada cinta. Jangan biarkan cinta memperkotak-katikkan hidup. Gunalah akal dan fikiran.

MyEm0.Com

:: Bila kita kecewa atau putus cinta kita selalu menyalahkan orang lain atas kegagalan cinta itu. Tapi pernahkah kita bermuhasabah dengan diri sendiri apa yang telah kita lakukan sehingga segala-galanya musnah. Kerana tanpa sedar kadang-kadang kita membuat kesilapan yang menutup pintu hati sang kekasih untuk terus mencintai kita. Kadang- kadang kita tewas dengan tipu helah orang ketiga yang sengaja mewujudkan jurang di antara kita. Bila hidup menjadi tidak terurus kerana kecewa ingatlah setiap benda di dunia ini tidak akan kekal lama… tidak terkecuali CINTA. Jadi terimalah realiti… Di mana ada cinta disitu pasti akan ada perpisahan cuma masanya sekarang atau kemudian…

MyEm0.Com

^^ Madah2 ini dipetik dari sini ^^

Pesan ak lak:

Kepada sesiapa yg bru berputus cinta, hilang kasih atau msih menunggu si dia yg x pasti, ayuh bangun,mulekan idop bru..

MyEm0.Com

Jgn biarkan diri kite idop dibelenggu mse silam..hrgai cinta yg dtg..cinta yg sudi singgah di hati kte yg sedang lara..kerna belom tentu si dia yg kte hrpkan akan kembali kpd kte..jgn biarkan mse silam atau cinta dahulu menghalang kte utk mengecapi kebahagiaan yg mendatang..Hargaila org yg sedang mencintai kte..biarkan cinta lalu pergi bersama bayang2nye..anggapla ia sebagai pengajaran utk kte bukannye penghalang kebhgiaan kte bersma teman baru..

MyEm0.Com

Sesungguhnye kita akan menyesal jika kte teros dibelenggu kisah2 lalu..kita juge akan menyesal pabila cinta yg bru berlalu begitu sahaja kerna belom tentu akan ade org yg menyayangi kita selepas semua itu berlalu..

P/s: Iera kate ak jiwang..eleh babe,ak mmg jiwang pon..bluweekkss..iera jeles sbb die x jiwang mcm ak..haha.. MyEm0.Com



♥..Adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar KETAWA..Dan adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIRMATA..♥

7 oRg SyG Sy:

lea said...

yup
betul tu..
xgune nak bersedih dgn perpisahan...
dan menunggu si dia kembali..
just percaya jer..
that kite ngan die..xde jodoh..
better cari org laen
xpun trime je org yg syg kite
=)

Mohd Nasri Md. Nasir said...

perghh jiwang..hehe

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

to lea:tol tuh..xyah tngu si dia yg x tentu lg akn lik kat kte..bia die ngn idop die n kte ngn idop kte..lg la klo die tuh penah berjnji utk setia tp die sendiri yg memungkirinye..jgn pecaye dh ngn irg cmtuh..haha..reen emo^^

to nas:eleh reen mmg jiwang..jles gak r tuh..hehe..

izzahsakinah said...

Waah. Reen bermadah.

Eyh, sila amik hadiah :)

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

haah..reen poyo je tuh nad..
ade adiah?maceh nad..

IEYNA said...

jgn terlalu menagih cinta seseorg yg tidak mencintai diri kita...

kene percaya, tuhan dh tetapkan siapa jodoh kite... :)

hi pinky...dh lama xjenguk ur blog...

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

tol tuh ieyna..
maceh sudi singgah lg..
weee^^

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com