Jun 25, 2009

♥ PuDinG KaSTaD BeRkUaH KoKTaiL ♥

SaLaM cumee..

pejam celik pejam celik kejap je dah masuk bulan rejab..

mesti ramai antara kte yg berebut2 nak pose sunat sambil menggantikan pose yg lom abes gnti lg tu kn?hehe..

ak la antara org2 yg dimaksudkan tuh..*sengih kambing*

ptg tadi sedang ak enak2 baring tonton tb sambil tngu sinetron manjalara di tb3,mama col dari ofis dgn hepynyee bertanya ak masak pe rini?

ak dgn hepynyee juga ckp yg ak dah masak nasi n lauk sup sayur bersama ayam msk merah..

mama menyuruh ak wat puding koktail sebagai menu tambahannye utk buka pose..


dgn pantasnye ak bangun n suh adek ak p kedai beli tepung kastad n buah koktail dalam tin..

ni la hasilnyaa puding kastad berkuah koktail yg ak wat dgn cepat n pantas..

cepat kerna takot puding x dpt keras dan sejuk b4 mama lik..

♥ semangkuk utk cumee readers blog ak ni..share2 ye..haha.. ♥

nak tawu resipinyee?


Bahan2 utk puding kastad:
1) 1 cawan tepung kastad x kesah cap ape2 pon
2) 5 cawan air
3) 1 sudu gula

Cara2nye:
-Campur sume bahan di atas n masak atas api sederhana je..
-masak smpi jadi pekat n likat
-n tuang dalam loyang
-sejukkan

Bahan2 utk kuah kastad:
1) 1 tin susu cair IDEAL
2) 1 tin besar fruit coctail
3) 1/2 cawan air
4) 4 sudu gula

Cara2nye:
-Campurkan sume bahan n masak atas api sederhana
-agak2 gula dah cair,ley la angkat n sejukkan
-bila dah sejuk n puding kastad dah keras,ley la dicurah atas puding n di'ngap'..sedap dimakan ketika tol2 sejuk..

Senang je kan?

Selamat mencuba..
lots of lurve,


♥..Adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar KETAWA..Dan adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIRMATA..♥

7 oRg SyG Sy:

Mohd Nasri Md. Nasir said...

wahhh sodap tu..
ni dh mcm buke pose time bln ramadhan je..hehe

ije said...

bestnya puding koktail!!

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

dia:haah..mama laa ni..hehe

kak ije:beshhhh banget kak ije..tp klo kak ije wat lg sdap..

hanisah said...

wah...nak puding!! =D

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

meh2 nisah..hehehe..

hanisah said...

reen,
dgn smangatnye nisah dh try resepi nie..haha..
mekasih sbb share..^^

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

yeke??hehe..jadik nggak?ni fevret kte..sgt sdap,,hehe

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com